הטיפ השבועי
כיועצת ארגונית אני חווה אלפי שעות של ליווי מנהלים וארגונים.
רוב המנהלים, ללא ספק יודעים מה צריך ונכון לעשות כדי למנף את הארגון.
ההתלבטות לרוב מתמקדת בדיוק ההבנה – הזהו הצעד הנכון בעת הזו ואם כן, איך לעשותו נכון?
להלן ריכוז טיפים חשובים ויישומיים שנאספו מהעבודה ב-'שטח', כדי שגם מנהלים נוספים יוכלו ליהנות מהם.
מנהיגות נוכחת
מנהיגות נוכחת בימים של סערה ארגונית – *המנהיגות הנוכחת* מקבלת משנה חשיבות. להסביר את המונח – מנהיגות נוכחת, זה קצת כמו להסביר מה זה אוויר…
ערך CDA) Can Do Attitude) – גישת האפשר
ערך CDA) Can Do Attitude) – גישת האפשר בבסיס ערך זה טמונה ההנחה כי יש לנו הביטחון, שאנחנו מסוגלים ויכולים לעמוד בכל דבר שיוצב בפנינו.
ניהול משאבים נכון – פוקוס ניהולי
פעמים נדמה – כי אילו רק נצליח לגייס עוד אדם או תקציב נוסף וכו', נוכל לנשום לרווחה ולהוריד מעצמנו קצת עומס… לעיתים זה נכון
שאלון המנהיגות של גוגל
לפני כשנתיים (04.2019) גוגל פרסמה שאלון לזיהוי מנהיגים. שאלון המורכב מ-11 היגדים המתייחסים למיומנויות רכות (סקאלת התשובות בין 1-10) כמפורט להלן. ההיגדים: המנהל שלי
היו עיגול – רחבי ראיה – רבי רבדים….
היו עיגול – רחבי ראיה – רבי רבדים….
האם כדאי להצטיין בעבודה ?!
האם כדאי להצטיין בעבודה ?! הצטיינות זו דרך חיים. הדרייב הוא פנימי, לעשות את הטוב ביותר שלך – תמיד – והוא זה שמבחין בין אנשים
כתיבה אפקטיבית של מיילים
בואו נדבר על … מיילים – דואר אלקטרוני בעברית, ובקיצור דוא"ל. כמה מיילים, בממוצע, אתם מקבלים ביום? כמה % מהמיילים בממוצע אתם קוראים?
It takes a village
לרוב כשנסתכל על ארגון – נראה אדם יחיד במרכזו. אך נקודת מבט נוספת מראה ש- It takes a village כדי להגות את רעיון הארגון
מה מטרת הפרויקט?
לשאלה מה מטרת הפרויקט? רבים נוהגים לענות: עמידה בדרישות שהוגדרו בצורה מיטבית ואיכותית תוך עמידה בתכולות, לו”ז ותקציב. *** זו אינה תשובה נכונה.*** שכן, הנ"ל
תכנון משימות ויעדים וניהול זמן אפקטיבי
א-1, ב-6, ג-8, האם אנו משקיעים את הזמן שלנו בדברים הנכונים או החשובים ביותר – אלה שמקדמים אותנו אל עבר מימוש המטרות והיעדים? או שרק
משל הספינה
לפי משל הספינה – התכנון הוא פרק הזמן לפני המסע, בו הקברניט יושב עם מפה ומצפן ומסמן נקודות מפתח בדרך, בזמן שיתכן כי ספינה מתחרה
פרדוקס האש בעיניים
פרדוקס ה-'אש בעיניים' צוות מנהלים איכותי – עם 'אש בעיניים' – רצים אל עבר המטרות והיעדים הארגוניים. הם בעלי מוטיבציה גבוהה להצליח – אכפת להם
מענה למכרזים
אנשים מקצועיים עם הרבה רצון טוב – מקבלים משימה לענות על מכרז ע-נ-ק ותאריך יעד. מקיימים ישיבת התנעה, בה – מחלקים את הסעיפים
אל תשתלבו – תובילו
אל תשתלבו – תובילו ניהול הוא לא רק כיבוי שריפות ניהול דורש זמן — זמן ניהול. זמן לחשיבה שקטה ומעמיקה – על חברי הצוות, על
רוצים להצליח? מה המדד?
רוצים להצליח? מה המדד? ישנה אמרה הגורסת כי, "לא ניתן לנהל, מה שלא ניתן למדוד", אמנם יתכן כי אמרה זו אינה משקפת באופן מדויק את
מחירה של פשרה
מחירה של פשרה קובי סמנכ"ל מכירות בחברה גלובלית, החליט לעבור לעבוד בחברה מתחרה (נקרא לה A) בחברה A , קיבלו את קובי בזרועות פתוחות.
הקונצרט הארגוני – תמיד כן ! שתוף פעולה אפקטיבי בין ממשקי הארגון
הקונצרט הארגוני – תמיד כן ! שתוף פעולה אפקטיבי בין ממשקי הארגון אין עוררין כי שת"פ בתוך צוותים ובין ממשקים חיוני להצלחת הארגון. אף
העובד הכי מקצועי שלנו…לא כ"כ נחמד (חלק 2 – המלצות)
העובד הכי מקצועי שלנו…לא כ"כ נחמד (חלק 2 – המלצות) בשבוע שעבר שיתפתי בפוסט "העובד הכי מקצועי שלנו…לא כ"כ נחמד", התלבטות בסוגיה ניהולית
העובד הכי מקצועי שלנו…לא כ"כ נחמד
העובד הכי מקצועי שלנו…לא כ"כ נחמד פותחת כאן דיון מאחר ולאחרונה, נתקלתי שוב (בפעם השלישית…) בהתלבטות של מנכ"ל לגבי איך נכון לנהוג כלפי עובד /
שימור עובדים – האם בכל מחיר?
שימור עובדים – האם בכל מחיר? באופן מעניין פגשתי לאחרונה 2 מנהלים שהציגו בפני נתון דומה – 17% עזיבת עובדים. בעוד הנושא מדיר שינה
חזרה להתחלה – מהם מטרות הארגון?
חזרה להתחלה – מהם מטרות הארגון? בואו נבהיר — "רווח" אינו מטרה של ארגון כלשהו. "רווח" (= תזרים מזומנים חיובי או מאוזן) הוא תנאי
"מפת הדרכים" – 26 דרכים להגדיל צמיחה ורווחיות
"מפת הדרכים" – 26 דרכים להגדיל צמיחה ורווחיות הרי מה כולם רוצים בסופו של דבר? יותר לקוחות יותר רווחיות צמיחה… ! וזה לא משנה
Meet Your Customers on a Sunny Day
Meet Your Customers on a Sunny Day אין כיום עסק שלא מצהיר על מרכזיות הלקוח כערך – הרוב גם מתכוונים לכך ! עם