יעדים ומדדים - מה שלא נמדד לא מנוהל

ישנה אמרה הגורסת כי “לא ניתן לנהל, מה שלא ניתן למדוד”. ארגונים שמנוהלים על בסיס מדדים המשקפים את תהליכי הליבה, מצליחים יותר מארגונים אחרים שכן, קשה לנהל ארגון ללא מדדים. 

ארגונים שעובדים עפ"י מדדים, ממוקדים יותר, מנהלים מתוך ידע (ולא רק אינטואיציה) ו…מצליחים יותר. שכן הם בוחנים לעיתים קרובות יותר את תשומות ותפוקות הארגון ולכן מסבים את המשאבים בהתאם. האם ניתן למדוד כל דבר? האם צריך למדוד כל דבר? ומהי הדרך הנכונה לעשות זאת?

קהל יעד: מנהלים

מטרות הסדנא:

  • הכירות עם שיטות לבניית מערך מדדים
  • זיהוי והגדרת מדדים המייצגים את תהליכי הליבה, לשיפור ביצועי הארגון.
  • שיטה להגדרת מדדים ארגוניים

תפוקות הסדנא: כלים ומיומנויות להגדרת והטמעת מדדים ארגוניים ככלי עבודה ניהולי אשר יאפשר ויסייע לארגון:

  • ריכוז מידע, מדידה ובקרה שוטפת על תהליכי הליבה, לקבלת החלטות מושכלת.
  • לזהות נקודות עוצמה ולהבטיח את חיזוקם כמו גם, נושאים לשיפור ולהבטיח בחירה נכונה של תכנית פעולה.
  • לייצר בסיס השוואה יציב, לבחון, לאורך זמן, את אפקטיביות מאמצי השינוי/שיפור. 

הסדנא מלווה בסימולציות מהשטח ותרגול, תוך מתן כלים, תבניות וטיפים ניהוליים פרקטיים ליישום.

נושאי הסדנה: 

  • מטרות המדדים ותרומתם לתוצאות העסקיות
  • שיטות בניית מערך מדדים
  • שיקולים בבחירת מדדים – איך מגדירים מה למדוד, ומה לא?
  • מושגים ועקרונות בהגדרת מדדים (חשיבה תוצאתית, MBO, SMART וכו')
  • דוגמאות למדדים לתהליכי ליבה ארגוניים
  • הטמעת המדדים בארגון.

 

מספרים על הסדנא…

  • תודה רבה על העזרה בקידום נושא המדדים בארגון שלנו, בהחלט עשית לנו הרבה סדר בראש (יובל ודפנה, מנהלים בחברת השקעות)
  • “אני רוצה להודות לך על הזמינות, המקצועיות והתמיכה שלך עבורנו – לא היינו מצליחים בלעדיך. עכשיו מתחילים ליישם 🙂 ” (מירב, מנהלת איכות)
  • מבקשת להודות לך על העבודה המקצועית והליווי המשמעותי שנתת לנו, בנושא המדדים הארגוניים (חגית, סמנכ"ל תפעול ומש"א)
  • “תכני הסדנא ענייניים וממוקדים, חשובים מאד, עזרו לי לעשות סדר וליישם התובנות בארגון שלי” (ורד, מנהלת מש”א – לוגיסטיקה)

להרחבה: