קליטה וחניכה של עובד חדש
מחקרים (והניסיון) מוכיחים כי תהליך נכון ואיכותי של קליטת עובד חדש מקצר באופן משמעותי את משך הזמן בו הוא מתחיל לעבוד באופן עצמאי ולתרום לארגון, מגביר מוטיבציה וכן מעלה את ותק הישארותו בחברה.
שתי הבעיות המרכזיות כיום עם תהליך קליטת עובדים בארגון הם:
- מתבצע על בסיס וולנטרי (ולא תמיד ע"י האנשים המתאימים)
- מתבצע באופן לא מתוכנן ולא פורמלי
קליטה נכונה של עובד כוללת בתוכה מגוון אלמנטים: ארגוניים, מקצועיים, פסיכולוגיים וחברתיים. כמו-גם מדובר בתהליך בעל מס' שלבים ונקודות בקרה: היום הראשון, השבוע הראשון, החודש הראשון, חצי שנה ושנה.
קהל יעד: כלל ארגוני
מטרות הסדנא: בדומה לכל תהליך ארגוני, גם את תהליך הקליטה והחניכה של עובד יש להגדיר ולנהל כתהליך כולל.
- להעלות את המודעות לחשיבות של קליטה נכונה ואיכותית של עובד חדש
- להעניק כלים פרקטיים לכל עובד, להניע לפעולה ולמחויבות לתהליך.
- לסייע בהורדת רמת התסכול של העובדים הוותיקים ושל העובדים החדשים בתהליך הקליטה והחניכה
- לחסוך משאבים (זמן, עלויות וכו') בשל קליטה לא אפקטיבית של עובד חדש.
תפוקות הסדנה: מודל לחניכה וקליטה אפקטיבית – נכונה ואיכותית של עובד חדש. הסדנא כוללת גם סימולציות מהשטח לתרגול וכלים פרקטיים ליישום.
נושאי הסדנה:
- עקרונות המנטורינג
- פרופיל המנטור האידיאלי
- חמישה עקרונות בחניכה
- מודל לתהליך החניכה אפקטיבי
- GPS לעובד החדש -- הגדרת תהליך, יעדים ובקרות של קליטת העובד בכל שלב בתהליך.
מספרים על הסדנא…
להרחבה:
אונבורדינג וירטואלי
אונבורדינג ווירטואלי ברור כי המצב האידיאלי כשמגיע עובד חדש לחברה הוא: Plug & Play כלומר, שהעובד החדש יגיע ויתחיל לייצר תוצרים איכותיים ומקצועיים ביעילות ובאופן עצמאי.