חזרה להתחלה – מהם מטרות הארגון?
בואו נבהיר —
"רווח" אינו מטרה של ארגון כלשהו.
"רווח" (= תזרים מזומנים חיובי או מאוזן) הוא תנאי הכרחי לקיום הארגון,
אבל כאמור איננו המטרה.
ייעודו (סיבת קיומו) של כל ארגון עסקי הוא:
מתן תועלת משמעותית ללקוחותיו.
אחריות ההנהלה היא לממש את הייעוד בדרך המיטבית ולאורך זמן, באמצעות:
- השגת לקוחות (רצויים)
- שמירת נאמנותם
- העמקת יחסי הגומלין איתם
- תוך ניצול יעיל של משאבי הארגון בהווה ולאורך זמן…
מימוש הייעוד אפשרי כל זמן שהארגון יכול לתת תועלת רבה ככל האפשר ללקוחות רבים ככל האפשר –
ע"י יכולת מימוש פוטנציאל הצמיחה וההתעצמות שלו.
ההבנה, אם כן, מהם מטרותיו הספציפיות של הארגון,
מה הערך שהוא מעניק ללקוחותיו,
יסייע לארגון להתמקד ביעילות ובכך לשפר את הרווחיות שלו = את היחס בין התפוקות לתשומות.
בהצלחה רבה !
גליה אלמליח-הרמן, יועצת ארגונית בכירה, מומחית בטיוב תהליכים, שיפור ביצועים
ובמינוף הידע והניסיון שלכם לרווחיות.
הצטרפו לעשרות מנהלים שנהנים מהניוזלטר השבועי של נוגט אסטרטגיות –
הירשמו לקבלת טיפים, מאמרים מקצועיים ועדכונים מהבלוג "תורת הארגונים".
מעניין ששום מילה על העובדים: שביעות רצון, מחוייבות, משמעות…. לא הוזכרה פה. זה העידן החדש. אחכ הלקוחות
שלום מירב,
תודה על התגובה 🙂
אכן העלית נושאים חשובים ומהותיים בארגון, נושאים שכתבתי עליהם לא מעט (ראי נוגט-ידע — פרסומים).
עם זאת, מטרת טיפ זה הוא לחדד את סיבת קיומו של הארגון.
רבים חושבים שמטרת הארגון הוא רווח – וזו טעות !
שכן כאמור, רווח הוא לא מטרה הוא הכרח.
בדיוק כמו שאנחנו לא חיים בשביל לאכול – אלא אוכלים בשביל לחיות….