הטיפ השבועי
מבוא
כיועצת אירגונית חוויתי אלפי שעות ייעוץ.
רוב המנהלים שליוויתי, ללא ספק ידעו מה צריך ונכון לעשות כדי למנף את העסק שלהם.
אולם לרוב —
ההתלבטות התמקדה באיך לעשות את הצעדים הבאים נכון?
לאחרונה התחלתי לרכז טיפים משעות הייעוץ הרבות –
כדי שגם מנהלים נוספים יוכלו ליהנות מהם.
מדי שבוע יתפרסם טיפ “מהשטח” – חשוב ויישומי.


כתיבה אפקטיבית של מיילים
בואו נדבר על … מיילים – דואר אלקטרוני בעברית, ובקיצור דוא”ל. כמה מיילים, בממוצע, אתם מקבלים ביום? כמה % מהמיילים בממוצע אתם קוראים?

It takes a village
לרוב כשנסתכל על ארגון – נראה אדם יחיד במרכזו. אך נקודת מבט נוספת מראה ש- It takes a village כדי להגות את רעיון הארגון

מה מטרת הפרויקט?
לשאלה מה מטרת הפרויקט? רבים נוהגים לענות: עמידה בדרישות שהוגדרו בצורה מיטבית ואיכותית תוך עמידה בתכולות, לו”ז ותקציב. *** זו אינה תשובה נכונה.*** שכן, הנ”ל

תכנון משימות ויעדים וניהול זמן אפקטיבי
א-1, ב-6, ג-8, האם אנו משקיעים את הזמן שלנו בדברים הנכונים או החשובים ביותר – אלה שמקדמים אותנו אל עבר מימוש המטרות והיעדים? או שרק

משל הספינה
לפי משל הספינה – התכנון הוא פרק הזמן לפני המסע, בו הקברניט יושב עם מפה ומצפן ומסמן נקודות מפתח בדרך, בזמן שיתכן כי ספינה מתחרה

פרדוקס האש בעיניים
פרדוקס ה-‘אש בעיניים’ צוות מנהלים איכותי – עם ‘אש בעיניים’ – רצים אל עבר המטרות והיעדים הארגוניים. הם בעלי מוטיבציה גבוהה להצליח – אכפת להם

מענה למכרזים
אנשים מקצועיים עם הרבה רצון טוב – מקבלים משימה לענות על מכרז ע-נ-ק ותאריך יעד. מקיימים ישיבת התנעה, בה – מחלקים את הסעיפים

אל תשתלבו – תובילו
אל תשתלבו – תובילו ניהול הוא לא רק כיבוי שריפות ניהול דורש זמן — זמן ניהול. זמן לחשיבה שקטה ומעמיקה – על חברי הצוות, על

רוצים להצליח? מה המדד?
רוצים להצליח? מה המדד? ישנה אמרה הגורסת כי, “לא ניתן לנהל, מה שלא ניתן למדוד”, אמנם יתכן כי אמרה זו אינה משקפת באופן מדויק את

מחירה של פשרה
מחירה של פשרה קובי סמנכ”ל מכירות בחברה גלובלית, החליט לעבור לעבוד בחברה מתחרה (נקרא לה A) בחברה A , קיבלו את קובי בזרועות פתוחות

הקונצרט הארגוני – תמיד כן ! שתוף פעולה אפקטיבי בין ממשקי הארגון
הקונצרט הארגוני – תמיד כן ! שתוף פעולה אפקטיבי בין ממשקי הארגון אין עוררין כי שת”פ בתוך צוותים ובין ממשקים חיוני להצלחת הארגון. על

העובד הכי מקצועי שלנו…לא כ”כ נחמד (חלק 2 – המלצות)
העובד הכי מקצועי שלנו…לא כ”כ נחמד (חלק 2 – המלצות) בשבוע שעבר שיתפתי בפוסט “העובד הכי מקצועי שלנו…לא כ”כ נחמד“, התלבטות בסוגיה ניהולית

העובד הכי מקצועי שלנו…לא כ”כ נחמד
העובד הכי מקצועי שלנו…לא כ”כ נחמד פותחת כאן דיון מאחר ולאחרונה, נתקלתי שוב (בפעם השלישית…) בהתלבטות של מנכ”ל לגבי איך נכון לנהוג כלפי עובד /

שימור עובדים – האם בכל מחיר?
שימור עובדים – האם בכל מחיר? באופן מעניין פגשתי לאחרונה 2 מנהלים שהציגו בפני נתון דומה – 17% עזיבת עובדים. בעוד הנושא מדיר שינה

חזרה להתחלה – מהם מטרות הארגון?
חזרה להתחלה – מהם מטרות הארגון? בואו נבהיר — “רווח” אינו מטרה של ארגון כלשהו. “רווח” (= תזרים מזומנים חיובי או מאוזן) הוא תנאי

“מפת הדרכים” – 26 דרכים להגדיל צמיחה ורווחיות
“מפת הדרכים” – 26 דרכים להגדיל צמיחה ורווחיות הרי מה כולם רוצים בסופו של דבר? יותר לקוחות יותר רווחיות צמיחה… ! וזה לא משנה


Meet Your Customers on a Sunny Day
Meet Your Customers on a Sunny Day אין כיום עסק שלא מצהיר על מרכזיות הלקוח כערך – הרוב גם מתכוונים לכך ! עם