שמחתי להתארח במפגש האיכותי והמקצועי – "שולחן עגול" של האיגוד הישראלי לאיכות (ISQ – Israel Society for Quality) להציג מודל פרקטי להטמעת הבינה המלאכותית בארגון.
תודה על ההזמנה וההזדמנות ?
רק לא תיאוריה – המודל הוצג באופן מעשיר ומתובל בהמון תובנות ודוגמאות מהשטח, שכן המודל בימים אלה בתהליך הטמעה ב-3 ארגונים:
• מפעל תעשייתי (כ-400 עובדים)
• משרד רו"ח (כ-50 עובדים)
• חברה עסקית (כ-350 עובדים)
לקראת ההרצאה ריכזתי מספר תובנות מהתהליך עד כה:
?מצאתי גישה חיובית בקרב מנכ"לים ומנהלים. סקרנות ופתיחות לטכנולוגיה ולתהליך. רצון להטמיע כלי בינה מלאכותית שנתפסים כבעלי פוטנציאל גבוה להביא תועלת לארגון ואולי אף יתרון תחרותי.
? רובם הגדירו owner להובלת התהליך. נציג הנהלה בכיר.
?עולה חשש בקרב עובדים לגבי רלוונטיות המקצוע שלהם בטווח הארוך והמשרה שלהם בטווח הקצר.
?המומחיות האנושית עדיין קריטית לצד צורך חיוני בפיתוח יכולת של חשיבה ביקורתית ברמה גבוהה ומיומנות של שאילת שאלות.
?תחומים רוחביים כמו מש"א ואיכות נראה שקיימת רמת שונות נמוכה בין ארגונים ביישום הבינה (=נהלים, הגדרות תפקיד וכו').
?בתחומים ייעודיים – נדרשת חשיבה אסטרטגית-פרקטית עם צוות הנהלה, לניתוח התועלות הפוטנציאליות מכלי הבינה המלאכותית באופן מותאם וייעודי לארגון.