אונבורדינג ווירטואלי
ברור כי המצב האידיאלי כשמגיע עובד חדש לחברה הוא: Plug & Play
כלומר, שהעובד החדש יגיע ויתחיל לייצר תוצרים איכותיים ומקצועיים ביעילות ובאופן עצמאי.
Plug & Play כבר אמרנו?
חברות רבות הפנימו שקיים פער בין המצב האידיאלי למצב הקיים.
ואף השקיעו מחשבה ומשאבים רבים בתהליך הקליטה והחניכה של עובד חדש, לרבות אמצעים כגון:
לומדות
ימי אוריינטציה
ערכת ברוכים הבאים
תהליכי מנטורינג
באדי
GPS לעובד החדש
ועוד.
זאת בכדי לצמצם את הפער במהלך תקופה קצרה יחסית,
מתוך הבנה כי ייעול התהליך יעודד את הישארות העובד בארגון מחד,
ולהצלחה טובה יותר במילוי התפקיד מנגד.
ואז הגיעה הקורונה…
והמעבר לעבודה מהבית הביא עמו שינוי בנהלים ובתרבות הארגונית.
העובדה המשמחת, שארגונים ממשיכים לקלוט עובדים חדשים, מחייבת גם להתאים את תהליך הקליטה לעידן הנוכחי, כדי להמשיך ולספק חוויית קליטה טובה גם מרחוק.
לחניכת עובד חדש 3 רבדים:
- מקצועי: מטרת התפקיד, ציפיות מהעובד, סדרי עדיפויות, יעדי הצלחה.
- ארגוני: הכרות עם המערכת הארגונית, המוצר, סביבת העבודה והלקוחות לצד, היכרות עם בעלי התפקידים בארגון, עם הממשקים ועם צוות העבודה. הבנת המסרים, הנורמות והערכים של התרבות הארגונית וכן הכרת נהלי העבודה והכללים הארגוניים.
- ופסיכולוגי: הקניית ביטחון ואופטימיות, יצירת תחושה של שייכות, זיקה ונאמנות לחברה ולערכיה, הכרות עם המערכות בהן יכול להסתייע ובעיקר העצמה וחיזוק העובד החדש ביכולתו לבצע את תפקידו.
לצדם עומדות בפני ארגונים, בתקופה זו, 3 כלים עיקריים לניהול תהליך אונבורדינג ווירטואלי אפקטיבי:
- טכנולוגיה,
- הדרכות
- ותקשורת (פורמלית וא-פורמלית)
מטרות-העל של קליטה נכונה של עובד חדש בארגון, לא השתנו.
רק האמצעים הותאמו לרוח ומגבלות התקופה.
Same But Different
- מה צריך לכלול תהליך אונבורדינג ווירטואלי?
- איך קולטים עובד חדש כשאין משרדים פעילים?
- איך מנהלים תהליך אונבורדינג בעידן זה באופן אפקטיבי?
התשובה בפוסט הבא 🙂
*** כל הפוסטים של נוגט אסטרטגיות בנושא: משבר נגיף הקורונה
*** סדנת קליטה וחניכה של עובד חדש
שנדע ימים טובים מאלה, בריאות ובשורות טובות.
אני מזמינה אתכם להיעזר בניסיון העשיר של נוגט אסטרטגיות
ולעבור יחדו את התקופה המאתגרת הזו, ביעילות ואפקטיביות,
מתוך צמיחה ופיתוח הזדמנויות, חיזוק העוצמות ומיקוד.
אשמח לקבל חומר שמתפרסם כאן…
תודה
אורי שירן