‬
נוגט אסטרטגיות
  • עמוד הבית
  • אודות
  • ליווי מנהלים וארגונים
    • ייעוץ לעסקים בבעלות משפחתית
    • חברות היי-טק
    • ייעוץ ארגוני וניהולי למשרדי בוטיק (רו"ח, עו"ד)
    • ייעוץ ארגוני-ניהולי לחברות עסקיות​
  • בינה מלאכותית – AI
    • תהליך ייעוצי להטמעת AI
    • שאלון מוכנות הארגון לעידן הבינה
    • לומדת AI באחריות
    • מאמרי נוגט AI
  • חרבות ברזל
  • סדנאות וקורסים
    • הקונצרט הארגוני – תקשורת אפקטיבית וניהול קונפליקטים
    • תכנית עבודה שנתית – כלים ומיומנויות​
    • קליטה וחניכה של עובד חדש
    • פיתוח מנהלים ומנהיגות
    • יעדים ומדדים – מה שלא נמדד לא מנוהל
  • נוגט-ידע
    • פרסומים
    • תורת הארגונים
    • מאמרים
    • משפטי השראה
    • הטיפ השבועי
    • משבר נגיף הקורונה
  • ספר תורת הארגונים
  • יצירת קשר
  • עמוד הבית
  • אודות
  • ליווי מנהלים וארגונים
    • ייעוץ לעסקים בבעלות משפחתית
    • חברות היי-טק
    • ייעוץ ארגוני וניהולי למשרדי בוטיק (רו"ח, עו"ד)
    • ייעוץ ארגוני-ניהולי לחברות עסקיות​
  • בינה מלאכותית – AI
    • תהליך ייעוצי להטמעת AI
    • שאלון מוכנות הארגון לעידן הבינה
    • לומדת AI באחריות
    • מאמרי נוגט AI
  • חרבות ברזל
  • סדנאות וקורסים
    • הקונצרט הארגוני – תקשורת אפקטיבית וניהול קונפליקטים
    • תכנית עבודה שנתית – כלים ומיומנויות​
    • קליטה וחניכה של עובד חדש
    • פיתוח מנהלים ומנהיגות
    • יעדים ומדדים – מה שלא נמדד לא מנוהל
  • נוגט-ידע
    • פרסומים
    • תורת הארגונים
    • מאמרים
    • משפטי השראה
    • הטיפ השבועי
    • משבר נגיף הקורונה
  • ספר תורת הארגונים
  • יצירת קשר
נוגט אסטרטגיות
  • עמוד הבית
  • אודות
  • ליווי מנהלים וארגונים
    • ייעוץ לעסקים בבעלות משפחתית
    • חברות היי-טק
    • ייעוץ ארגוני וניהולי למשרדי בוטיק (רו"ח, עו"ד)
    • ייעוץ ארגוני-ניהולי לחברות עסקיות​
  • בינה מלאכותית – AI
    • תהליך ייעוצי להטמעת AI
    • שאלון מוכנות הארגון לעידן הבינה
    • לומדת AI באחריות
    • מאמרי נוגט AI
  • חרבות ברזל
  • סדנאות וקורסים
    • הקונצרט הארגוני – תקשורת אפקטיבית וניהול קונפליקטים
    • תכנית עבודה שנתית – כלים ומיומנויות​
    • קליטה וחניכה של עובד חדש
    • פיתוח מנהלים ומנהיגות
    • יעדים ומדדים – מה שלא נמדד לא מנוהל
  • נוגט-ידע
    • פרסומים
    • תורת הארגונים
    • מאמרים
    • משפטי השראה
    • הטיפ השבועי
    • משבר נגיף הקורונה
  • ספר תורת הארגונים
  • יצירת קשר
  • עמוד הבית
  • אודות
  • ליווי מנהלים וארגונים
    • ייעוץ לעסקים בבעלות משפחתית
    • חברות היי-טק
    • ייעוץ ארגוני וניהולי למשרדי בוטיק (רו"ח, עו"ד)
    • ייעוץ ארגוני-ניהולי לחברות עסקיות​
  • בינה מלאכותית – AI
    • תהליך ייעוצי להטמעת AI
    • שאלון מוכנות הארגון לעידן הבינה
    • לומדת AI באחריות
    • מאמרי נוגט AI
  • חרבות ברזל
  • סדנאות וקורסים
    • הקונצרט הארגוני – תקשורת אפקטיבית וניהול קונפליקטים
    • תכנית עבודה שנתית – כלים ומיומנויות​
    • קליטה וחניכה של עובד חדש
    • פיתוח מנהלים ומנהיגות
    • יעדים ומדדים – מה שלא נמדד לא מנוהל
  • נוגט-ידע
    • פרסומים
    • תורת הארגונים
    • מאמרים
    • משפטי השראה
    • הטיפ השבועי
    • משבר נגיף הקורונה
  • ספר תורת הארגונים
  • יצירת קשר

והשיגוך

בישיבת ההנהלה השבועית, כל מנהל מציג את סטטוס המחלקה שלו,  בין היתר פירוט ותיאור של מה התחדש, מה התקדם, מה הסתיים ואתגרים עימם מתמודדת המחלקה. השבוע במהלך הישיבה, יריב הציג בצניעות מהולה בגאוות יחידה, את ההישג של עמידה ביעדים המאתגרים שהוגדרו למחלקתו – עמידה מכובדת ונאה שבהחלט ראויה לשבח. לצד זה המשיך יריב והציג גם את סטטוס הנושאים הנוספים שכרגע נמצאים בתהליך עבודה וכן נושאים חדשים שעלו במהלך השבוע. מכאן דיון ההנהלה התמקד בנושאים הפתוחים ובאתגרים שעלו ע"י יריב — זה טוב ונכון. עם זאת ההישג המרשים – היעדים המכובדים שהושגו, התמסמסו על שולחן הדיונים והתקבלו לכל היותר כמובן מאליו ללא הבעת הערכה רצינית על ההישג החשוב או/ו עצירה לחשיבה וללמידה על הגורמים שסייעו להשגת יעדים מכובדים אלה.

דוגמא נוספת היא של ירון מנכ"ל בחברה ידועה, שזוכה לביקור קבוע מירדן מנהלת הרכש, ביקור שתמיד נפתח במילים "אתה יודע כמה חסכתי לחברה במשא ומתן עם הספק הזה…" ירון לא מבין מה ירדן רוצה ממנו, היא עושה את העבודה השוטפת שלה, למה היא מדווחת לו בכל הזדמנות על נושאים פעוטים לכאורה. ובכלל ירון מעיד על עצמו ש – 'להגיד מילה טובה ולהחמיא זה לא הצד החזק שלו….'

הרי שכשמשהו לא מתנהל כמצופה אף אחד לא נמנע מלומר את הנדרש – ולרוב בצדק ! למה אם כן כשהדברים מתוקתקים ואף מעבר למצופה, זה זוכה לרוב להד קצר וחלש אם בכלל? איך זה שלביקורת תמיד יש זמן ומקום, אך המילים הטובות לא תמיד מגיעות אל הראויים להם?

על כך בפרשת השבוע, פרשת כי תבוא שם נאמר:

"וּבָאוּ עָלֶיךָ כָּל-הַבְּרָכוֹת הָאֵלֶּה, וְהִשִּׂיגֻךָ:  כִּי תִשְׁמַע, בְּקוֹל יְהוָה אֱלֹהֶיךָ" (דברים כ"ח, ב').

נשאלת השאלה,

אם הובטח לנו שיבואו עלינו הברכות מה משמעות תוספת המילה 'וְהִשִּׂיגֻךָ'?

נסביר,

עפ"י הפרשן שער בת רבים, ישנו מצב בו אדם בורח מברכה כי אינו יודע שזו לטובה ואינו מכיר כי זו ברכה לכן אמרה התורה, במקרה זה, הברכה תשיג את מי שראוי לקבלה.

הכלי יקר מפרש כי הברכות הכתובות בהקשר לפסוק זה רומזות על שררה. שהרודף אחרי שררה – השררה בורחת ממנו והבורח מהשררה – השררה תרדוף אחריו ותשיגהו (- עירובין י"ג).

פירוש נוסף – מתמקד בחוסר האיזון הקיים במערכת החובות והזכויות –
אדם חי בעולם של חובות וזכויות. לרוב את החובות האדם נתבע לשלם / למלא ולעיתים אף קיימת מערכת אכיפה כדי לעקוב ולאכוף את תשלום החוב. אך לא כך לגבי הזכויות. שכן למשל המוסדות והארגונים אינם ששים לשלם את המגיע לאדם בגין זכויותיו ובטח לא לעקוב אחר מימוש הזכויות. לרוב על אדם זכאי לתבוע, ולעיתים אף 'ללכת ולשוב' על מנת לקבל *רק* את אשר מגיע לו – את אשר הוא זכאי לו.

התורה, אם כן, בהוספת המילה 'וְהִשִּׂיגֻךָ' מדגישה את ערך ההגינות והאיזון – שכן, אדם יקבל את זכויותיו מאחר וראוי להם – בין אם יבקשם ובין אם אינו יודע שזכאי להם – זכויותיו ישיגו אותו כשם שמשיגים אותו לתשלום חובותיו.

אמנם, רוב האנשים עושים את הנדרש מהם שלא על מנת לקבל מילה טובה אלא מתוך אחריות ומחויבות לתפקידם. עצם ההצלחה והסיפוק העצמי מכך, היא המתנה של כל אחד לעצמו – היא זו שבונה את המקצועיות והאישיות – וזה אולי גם חלק מהפירוש של 'וְהִשִּׂיגֻךָ'.

עם זאת ובאופן שאינו סותר: (א) ברמה אישית – מי לא אוהב לשמוע מילה טובה בכלל, ומהממונים בפרט? בכוחה של המילה הטובה להעלות את האדרנלין והמוטיבציה האישית (ב) ברמה הארגונית – ההכרה בהצלחות מעבר להגברת המוטיבציה והרצון להשתייך לקבוצה מנצחת, בכוח תיחקורם למפות את הנושאים הארגוניים שתורמים להצלחה ולמקד את החשיבות בשימורם ובחיזוקם כדי לשמור על הרף הגבוה. כך למשל ניתן להוסיף לדיונים הקבועים בנושא ניהול סיכונים, גם ניהול וניתוח של ההזדמנויות.  כתוצאה, ישיגוך המוניטין – השם הטוב, הכולל אמינות, מקצועיות ואיכות – ישיגוך העיסוק האמיתי של האירגון ולא כיבוי השריפות.

הצטרפו לעשרות המנהלים ובעלי העסקים שנהנים מהניוזלטר של נוגט אסטרטגיות.

הירשמו לקבלת טיפים, מאמרים ולעדכונים מהבלוג השבועי "תורת הארגונים"

 

מאמר 2018, כי-תבוא: יש חשוב ויש חשוב יותר

מאמר 2017, כי תבוא: עבודה מהבית – מהעיר ומהשדה

מאמר 2016, כי תבוא: כל הדרכים (לב, עין, אוזן) מובילות ללמידה

שיתוף
  • LinkedIn
  • Facebook
« הקודם
הבא »
השארת תגובה

ביטול

להזמנת הספר תורת הארגונים

להזמנת הספר לחץ כאן

ליצירת קשר

נייד: 052-400-8646

דוא"ל: galia@nugat-strategies.co.il

ליצירת קשר

נייד: 052-400-8646

דוא"ל: galia@nugat-strategies.co.il

יצירת קשר

חפשו אותנו גם ב...
  • Facebook
  • LinkedIn
חפשו באתר
נבנה על ידי אתריוני
כל הזכויות שמורות ל © Nugat Strategies 2023
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס