שינוי הקונספט הניהולי – משעות לתפוקות
אחד הנושאים שמתסכלים מנהלים ועובדים רבים הוא שהם נמדדים בעיקר על פי שעות העבודה בהם הם נוכחים בארגון – כמעט ללא קשר למאמץ, למחויבות ולהישגים נוספים.
כך למשל כמעט בכל רבעון, נהגו להסב את תשומת ליבה של ענבר כי היא אינה עומדת במכסת השעות שלה. מצד שני, הישגיה ראויים ביותר – וכמעט כל שנה ב-5 שנות עבודתה בחברה, היא חלק מ-10% ממצטייני החברה.
הסיבה ברורה, מס' שעות העבודה, זמין במערכות החברה ולא נדרשים כמעט חישובים כדי לנתח מדד זה – זה קל ונח.
אך מה באמת משקף מספר זה, כשהוא עומד כמעט בפני עצמו?
אחד הדברים שעידן הקורונה לימד אותנו כחלק מהמעבר לעבודה מהבית הוא שמדידת שעות נוכחות=OUT מדידת תפוקות = IN. מוטציה של עבודה בריטיינר.
איכות העבודה – במסגרת שעות מוגדרת, ללא בלעדיות לנוכחות פיזית או לשעות בהן מתבצעת העבודה.
כי זה מה שמעניין…
ברור כי רווח הוא הוא תנאי הכרחי לקיום כל ארגון ויש לנהל את העבודה באופן אופטימלי –
לעקוב אחר המספרים ולפעול להשגת היעדים הפיננסים וה-bottom line.
אך קונספט ניהול משתנה –
כאמור, מדידת נוכחות כבר פחות רלוונטית —
***אלא יכולת עמידה ביעדים ותפוקות באופן מקצועי ואופטימלי !***
אילוצי משבר הקורונה לצד מציאות דיגיטלית וגלובלית קבעו עובדות בשטח אשר האיצו תהליך שכבר החל במקומות מסוימים והפחית מחשיבות ממד המקום והזמן של המשרד.
כמנהלים עלינו להיערך בהתאם –
נתחיל בשינוי הקונספט הניהולי משעות לתפוקות.
*** קישור לכל הפוסטים של נוגט אסטרטגיות בנושא: משבר נגיף הקורונה
שנדע ימים טובים מאלה, בריאות ובשורות טובות.
אני מזמינה אתכם להיעזר בניסיון העשיר של נוגט אסטרטגיות
ולעבור יחדו את התקופה המאתגרת הזו, ביעילות ואפקטיביות,
מתוך צמיחה ופיתוח הזדמנויות, חיזוק העוצמות ומיקוד.