Meet Your Customers on a Sunny Day
אין כיום עסק שלא מצהיר על מרכזיות הלקוח כערך –
הרוב גם מתכוונים לכך !
עם זאת, לא כולם יודעים איך להפוך ערך זה מהצהרה למעשה.
בהקשר זה, נמליץ כאמור על יישום גישה של –
"Meet Your Customers on a Sunny Day"
גישה הדוגלת בקשר עם הלקוח, לא רק כשיש תלונות, בעיות ותקלות –
אלא גם ב"סתם יום של חול"…
ההמלצה היא, ליזום פגישה תקופתית (רבעונית / חצי שנתית) עם הלקוח
לשיחה "לא רשמית" באווירה חיובית –
להעמקת הקשר האישי ולהיכרות קרובה יותר עם העסק וצרכיו.
לא תאמינו איזו תחושה טובה תתנו ותקבלו וכמה אינפורמציה חשובה תפיקו מפגישה זו.
תוכלו לדעת "בזמן אמת" ונינוח —
– ממה הלקוחות מרוצים?
– וממה פחות?
– מה היו רוצים לחדש במוצרים שלכם?
– ועל מה אפשר לוותר?
כן…. גם רעיונות לחדשנות והתייעלות תפיקו מפגישות אלה.
אגב, זה לגמרי לא משנה מי הלקוחות ומה העסק, בין אם זו חברת הייטק, או משרד רו"ח, חברה קמעונאית או משרד עו"ד, בית ספר או מפעל ייצור –
הנקודה היא – השקיעו בלקוחות שלכם – הכירו אותם ואת צרכיהם, היו אוזן קשבת ותפעלו כדי לרצות אותם כשהבקשה "עוד קטנה".
נכון זה דורש בעיקר משאבי זמן ואנרגיה —
אך כידוע לשמור ולהשקיע בלקוח קיים, הרבה יותר זול מגיוס לקוח חדש.
ולקוח מרוצה הוא לקוח —
שנשאר לאורך זמן, מוכר עבורך ופחות מתלונן.
בהצלחה 🙂