מצוינות ארגונית – מטוב מאד למצוין


המונח מצוינות ארגונית הינו רחב מאד וכולל, בין היתר,
תפיסה של מנהיגות וקבלת החלטות, עבודת צוות וממשקים, ניהול שינויים ומבנה ארגוני, התמקדות בצרכי הלקוח, העצמת עובדים ופיתוח ההון האנושי, כמו-גם ייעול תהליכים פנים ארגוניים לשיפור ביצועים תוך שימת דגש על חדשנות ויצירתיות בארגון.
בנוגט אסטרטגיות אנו פועלים למקסום מתמשך של משאבי הארגון להשגת אופטימיזציה עסקית ע"י: שיפור ביצועים, ניהול שינויים, פיתוח הון אנושי, שרות ממוקד לקוח, חדשנות ארגונית ומבנה ארגוני, כפי שמפורט להלן:


שיפור ביצועים - לעשות את הדבר הנכון – נכון !
הסביבה הדינמית והמאתגרת בה פועלים ארגונים מאלצת, באופן מתמיד, לשפר ביצועים, להתייעל ולהפחית עלויות על מנת לשמור על היתרון התחרותי. בחינת תהליכי הארגון יש בכוחה להוריד עומסים, לפתוח צווארי בקבוק, ולאפשר לארגון להתמקד בדברים המועילים ביותר (תשומות-תפוקות). בנוגט אסטרטגיות אנו מתמקדים בשיפור התהליכים הקיימים כמו-גם בהגדרת תהליכים חדשים וחדשניים תוך יישומם בפלטפורמות ובכלים, הגדרה נכונה של מדדי התהליך המרכזיים, תיעוד ובקרה שוטפת ("אצבע על הדופק"), הגדרת פעולות מונעות ומתקנות ועוד. פעילותנו בתחום זה כוללת:
• פיתוח מנהלים ומנהיגות
• העצמת מיומנויות עובדים
• פיתוח מסלולי קריירה (אופקי, רוחבי, משיק)
• שיתופי פעולה אפקטיביים (בצוותים ובין ממשקים)
• תהליכי משוב והערכת עובדים
• הפקת לקחים אישית וארגונית
• שיפור ופיתוח תהליכי עבודה
• פיתוח תכניות עבודה ממוקדות יעדים
• ניהול הידע והמידע הארגוני
• סקרים ארגוניים
ניהול שינויים - "הדבר הקבוע בחיינו הוא השינוי" (הרקליטוס)
שינוי ארגוני הינו לרוב בעל השלכות על נכסי צאן הברזל של הארגון ובכלל זה על האסטרטגיה הארגונית, חלוקת הסמכויות, התרבות הארגונית, המבנה הארגוני וכו'.
הטמעת שינוי ארגוני הוא תהליך לא פשוט, מאתגר ודורש הקצאת משאבים רבים ומגוונים. לכן ניהול נכון של השינוי הוא גורם מפתח להצלחת התהליך.
התוצאות מצביעות על כך, שעל אף הניסיון להתמודד עם שינויים בסביבה העסקית, ארגונים רבים לא מצליחים להתאים עצמם בזמן. זאת ועוד, שינויים ארגוניים רבים אינם מצליחים להשיג את מטרתם
נוגט אסטרטגיות מלווה ארגונים והנהלות בניהול אפקטיבי של השינוי תוך מתן כלים ואסטרטגיות להטמעת השינוי בארגון. ניהול שינוי מוצלח כולל:
• יצירת חזון
• מיקוד ההנהלה הבכירה
• יצירת מעורבות ומחויבות לשינוי בכל רמות הארגון
• טכניקות להנעה
• מיזעור התנגדויות והתמודדות נכונה עם אלה העולות
• הטמעה ותקשור
פיתוח הון אנושי
זו אינה קלישאה --- ההון האנושי הינו המשאב המרכזי עליו מבוסס הארגון. ולכן השקעה בפיתוח ההון האנושי, מהווה עבור ארגונים רבים מנוע צמיחה מרכזי. השקעה בעלת תשואה המכפילה את עצמה תדיר.
בנוגט אסטרטגיות אנו מסייעים בפיתוח יכולות ומיומנויות העובדים בארגון לכדי יתרון תחרותי בתחומים הבאים:
• ניהול ומנהיגות (כולל סל שירותים למנהל המתחיל)
• אסטרטגיות וכלים לקבלת החלטות
• שיתופי פעולה אפקטיביים (בצוותים ובין ממשקים)
• טיפוח יצירתיות, מצוינות וחדשנות
• פיתוח מסלולי קריירה (אופקי, רוחבי, משיק)
• תכניות לשימור עובדים
בין היתר אנו מבצעים סקרים ארגוניים (סקרי שביעות רצון עובדים וסקרי אקלים אירגוני) על מנת למפות את הלך הרוח בארגון, לנתח את ציפיות, תחושות ורצונות העובדים ולתרגם את הממצאים לתהליכי עבודה ישימים אשר יובילו לשיפור משמעותי במחויבות ומצוינות העובדים בארגון.
עיצוב והטמעת תרבות של שירות איכותי–תמיד כן !
לקוחות כיום מעוניינים במשהו שהוא מעבר להיבט הפונקציונאלי של המוצר או השירות אותו הם צורכים. הציפייה היא ל"חווית שירות" – אינטראקציה נוחה ונעימה בין ספק ללקוח הפכה לסטנדרט.
על ארגונים להתאים עצמם למציאות חדשה ומאתגרת בה כל לקוח הוא ערוץ מדיה, ולגבש דרכי התמודדות עם הצרכן המודרני אל מול אסטרטגית ותרבות השירות של הארגון.
נוגט אסטרטגיות מתמחה בהטמעת תהליכי שירות אפקטיביים, חדשנות בשירות ויצירת סטנדרטיזציה ארגונית המבוססת על מתודולוגיות מתקדמות.
מצוינות בשירות אינה סיסמא --- היא ערך תרבותי. חברה שחורטת על דגלה ערך זה צריכה להירתם לכך בכל רמות הארגון. יישום האסטרטגיה באופן מתוכנן ונכון יהפוך את המצוינות בשירות מסיסמא לתרומה משמעותית לשורת הרווח של ארגון.
חדשנות ארגונית
חדשנות הינה ערך תרבותי לעידוד היצירתיות והצמיחה הארגונית. דרך החדשנות אנו קוראים תיגר ובוחנים את הדרך המוכרת ומסבים את הידע הקיים לערך חדש המעניק לחברה ערך מוסף ולעיתים אף יתרון אסטרטגי ייחודי.
חדשנות נוצרת באמצעות מציאת פתרונות חדשים לצרכים קיימים או ע"י הגדרת פתרונות לצרכים חדשים.
בנוגט אסטרטגיות אנו מלווים ארגונים בהטמעה וביישום ערך החדשנות בארגון ליצירת ערך עסקי אמיתי מתוך אסטרטגיה כוללת, תוך החדרת משב רוח רענן לארגון, החייאת רעיונות יצירתיים חדשים, חשיבה ללא הקופסא ותרבות ארגונית של "ראש גדול".
מבנה ארגוני
מבנה ארגוני נועד לתת מענה לשיקולי יעילות ותכליתיות בארגון. במילים אחרות, המבנה הארגוני הינו אמצעי המסייע לארגון להשיג את מטרותיו ע"י הגדרת חלוקת הפעילות הארגונית למחלקות, תפקידים ולתחומי סמכויות.
כך שלמעשה אין מבנה ארגוני 'נכון' או 'לא נכון' . לכל מבנה יש את היתרונות והחסרונות שלו. על ארגון לבחון ולשקול מהו המבנה הארגוני האופטימלי – המבנה אשר יסייע לו להשיג את מטרותיו במחיר סביר.
בנוגט אסטרטגיות אנו פועלים להלימה בין החזון והיעדים לבין המבנה הארגוני האופטימלי להשגתם.