למידה ארגונית וניהול ידע


בעידן הגלובאלי והדינאמי, אחד המשאבים החשובים בארגון, היא יכולת למידה. יכולת הבאה לידי ביטוי במיומנות איסוף, ניהול והפצת הידע הקיים ויצירת ידע חדש עבור כלל אנשי הארגון.

בעוד למידה ארגונית מתמקדת במודלים ותהליכים בהם ארגון (כארגון לומד) מייצר, מגלה, אוסף ומפיץ מידע וידע (גלוי וסמוי) לשיפור ביצועים והעלאת התפוקה, ניהול ידע מתמקד ביצירת ידע חדש ודפוסי חשיבה חדשים ומורחבים מהידע הקיים בארגון, להשגת תוצאות טובות יותר. גישה זו נשענת על ההנחה כי הידע הארגוני הוא משאב אסטרטגי.

"Organizations do not have brains, but they have cognitive systems and memories…" (Hedberg, in Popper & Lipshitz, 2000)

ניהול הידע הארגוני חיוני לקבלת סטטוס ותמונת מצב מהימנה אשר יאפשרו קבלת החלטות ניהוליות ומקצועיות המתבססות על נתונים מנוהלים ועדכניים.

נוגט אסטרטגיות לניהול ידע מלווה את לקוחותיה בזיהוי ואפיון מקורות הידע והמידע בארגון, עיבודו והנגשתו לבעלי התפקידים השונים בתצורה, בעיתוי ובהקשר האפקטיבי ביותר.