מנכ״ל דואלינגו שיתף לאחרונה את עובדיו באסטרטגיה הבינתית שהגדירה החברה:
״אנחנו הולכים להיות חברת "AI-FIRST".
אסטרטגיה זו, כך נראה נובעת מההבנה האקסיומטית שהבינה כאן כדי להישאר ולהשתלב בחיי היומיום – ולטווח ארוך.
לכן, לא להתקדם באופן אסטרטגי עם הטמעתה פירושה להישאר מאחור – להפוך להיות האסטרטגיה של מישהו אחר…
להיות חברת "AI-FIRST", פירושו לקחת אחריות על העתיד. זהו שינוי תפיסתי-אסטרטגי שמחייב אותנו לחשוב מחדש על תהליכים ארגוניים – ולעיתים אף לבנות אותם מחדש, מתוך הבנה שאנחנו בעידן חדש – עידן של בינה מלאכותית.
שינוי זה כולל, למשל:
- לשלב את ה-AI בשיקולים של גיוס והערכת ביצועים
- להעביר משימות חוזרות ונשנות לטכנולוגיה – כדי לאפשר לאנשים לעסוק בדברים שבאמת דורשים אנושיות
- לא להוסיף תקנים כשיש דרך אוטומטית, יעילה ואחראית לבצע את המשימה
- להתאים כל פונקציה בארגון לעבודה משולבת עם AI
- ועוד…
שינוי זה, לא מחליף את העובדים, אלא להפך הוא מחייב ארגונים להמשיך להשקיע בהם: להכשיר, ללוות, לתת כלים ולפתוח הזדמנויות מותאמות לעידן הנוכחי.
שכן החזון הארגוני לא משתנה, הדרך למימושו מותאמת לעידן ה-AI.

