קליטה וחניכה של עובד חדש

מחקרים (והניסיון) מוכיחים כי תהליך נכון ואיכותי של קליטת עובד חדש מקצר באופן משמעותי את משך הזמן בו הוא מתחיל לעבוד באופן עצמאי ולתרום לארגון, מגביר מוטיבציה וכן מעלה את ותק הישארותו  בחברה.

שתי הבעיות המרכזיות כיום עם תהליך קליטת עובדים בארגון הם:

  1. מתבצע על בסיס וולנטרי  (ולא תמיד ע”י האנשים המתאימים)
  2. מתבצע באופן לא מתוכנן ולא פורמלי

קליטה נכונה של עובד כוללת בתוכה מגוון אלמנטים: ארגוניים, מקצועיים, פסיכולוגיים וחברתיים. כמו-גם מדובר בתהליך בעל מס’ שלבים ונקודות בקרה: היום הראשון, השבוע הראשון, החודש הראשון, חצי שנה ושנה.

 

קהל יעד: כלל ארגוני

 

מטרות הסדנא: בדומה לכל תהליך ארגוני, גם את תהליך הקליטה והחניכה של עובד יש להגדיר ולנהל כתהליך כולל. 

  • להעלות את המודעות לחשיבות של קליטה נכונה ואיכותית של עובד חדש
  • להעניק כלים פרקטיים לכל עובד, להניע לפעולה ולמחויבות לתהליך.
  • לסייע בהורדת רמת התסכול של העובדים הוותיקים ושל העובדים החדשים בתהליך הקליטה והחניכה
  • לחסוך משאבים (זמן, עלויות וכו’) בשל קליטה לא אפקטיבית של עובד חדש.
תפוקות הסדנה:  מודל לחניכה  וקליטה אפקטיבית – נכונה ואיכותית של עובד חדש. הסדנא כוללת גם סימולציות מהשטח לתרגול וכלים פרקטיים ליישום.

 

נושאי הסדנה    

  • עקרונות המנטורינג
  • פרופיל המנטור האידיאלי
  • חמישה עקרונות בחניכה
  • מודל לתהליך החניכה אפקטיבי
  • GPS לעובד החדש — הגדרת תהליך, יעדים ובקרות של קליטת העובד בכל שלב בתהליך.

 מספרים על הסדנא…

  • “הקורס מצוין. אני בעיקר הבנתי את הפערים שלנו אל מול חברות אחרות. יש לנו מה לעשות!!!(שמעון, מנכ”ל)
  • “תוכן הקורס לעניין. מרתק! קולע! מרצה מצוינת (עדי, מנהלת הדרכה ופיתוח ארגוני)
  • “הקורס היה מעניין. אינטנסיבי, הרבה מידע וידע, מרגישה שתרם לי ונתן מוטיבציה לעשות שינוי מחר בבוקר :).  מרצה בקיאה בחומר, נעימה, מעבירה את התכנים צורה מקצועית, יודעת לענות על השאלות, שילוב סרטונים, תרגילים וחומר עיוני במינון הנכון” (מיטל,  מנהלת משאבי אנוש)

 להרחבה:

  1. פוסט: אונבורדינג וירטואלי
  2. מאמר: נחיתה רכה: כיצד מגשרים על הפער של קליטת עובד חדש לבין המצב הקיים היום בארגונים רבים?
  3. מאמר: בסיס קליטה ומיון  
שיתוף
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב facebook
Facebook