‬
נוגט אסטרטגיות
  • עמוד הבית
  • אודות
  • ליווי מנהלים וארגונים
    • ייעוץ לעסקים בבעלות משפחתית
    • חברות היי-טק
    • ייעוץ ארגוני וניהולי למשרדי בוטיק (רו"ח, עו"ד)
    • ייעוץ ארגוני-ניהולי לחברות עסקיות​
  • בינה מלאכותית – AI
    • תהליך ייעוצי להטמעת AI
    • שאלון מוכנות הארגון לעידן הבינה
    • לומדת AI באחריות
    • מאמרי נוגט AI
  • חרבות ברזל
  • סדנאות וקורסים
    • הקונצרט הארגוני – תקשורת אפקטיבית וניהול קונפליקטים
    • תכנית עבודה שנתית – כלים ומיומנויות​
    • קליטה וחניכה של עובד חדש
    • פיתוח מנהלים ומנהיגות
    • יעדים ומדדים – מה שלא נמדד לא מנוהל
  • נוגט-ידע
    • פרסומים
    • תורת הארגונים
    • מאמרים
    • משפטי השראה
    • הטיפ השבועי
    • משבר נגיף הקורונה
  • ספר תורת הארגונים
  • יצירת קשר
  • עמוד הבית
  • אודות
  • ליווי מנהלים וארגונים
    • ייעוץ לעסקים בבעלות משפחתית
    • חברות היי-טק
    • ייעוץ ארגוני וניהולי למשרדי בוטיק (רו"ח, עו"ד)
    • ייעוץ ארגוני-ניהולי לחברות עסקיות​
  • בינה מלאכותית – AI
    • תהליך ייעוצי להטמעת AI
    • שאלון מוכנות הארגון לעידן הבינה
    • לומדת AI באחריות
    • מאמרי נוגט AI
  • חרבות ברזל
  • סדנאות וקורסים
    • הקונצרט הארגוני – תקשורת אפקטיבית וניהול קונפליקטים
    • תכנית עבודה שנתית – כלים ומיומנויות​
    • קליטה וחניכה של עובד חדש
    • פיתוח מנהלים ומנהיגות
    • יעדים ומדדים – מה שלא נמדד לא מנוהל
  • נוגט-ידע
    • פרסומים
    • תורת הארגונים
    • מאמרים
    • משפטי השראה
    • הטיפ השבועי
    • משבר נגיף הקורונה
  • ספר תורת הארגונים
  • יצירת קשר
נוגט אסטרטגיות
  • עמוד הבית
  • אודות
  • ליווי מנהלים וארגונים
    • ייעוץ לעסקים בבעלות משפחתית
    • חברות היי-טק
    • ייעוץ ארגוני וניהולי למשרדי בוטיק (רו"ח, עו"ד)
    • ייעוץ ארגוני-ניהולי לחברות עסקיות​
  • בינה מלאכותית – AI
    • תהליך ייעוצי להטמעת AI
    • שאלון מוכנות הארגון לעידן הבינה
    • לומדת AI באחריות
    • מאמרי נוגט AI
  • חרבות ברזל
  • סדנאות וקורסים
    • הקונצרט הארגוני – תקשורת אפקטיבית וניהול קונפליקטים
    • תכנית עבודה שנתית – כלים ומיומנויות​
    • קליטה וחניכה של עובד חדש
    • פיתוח מנהלים ומנהיגות
    • יעדים ומדדים – מה שלא נמדד לא מנוהל
  • נוגט-ידע
    • פרסומים
    • תורת הארגונים
    • מאמרים
    • משפטי השראה
    • הטיפ השבועי
    • משבר נגיף הקורונה
  • ספר תורת הארגונים
  • יצירת קשר
  • עמוד הבית
  • אודות
  • ליווי מנהלים וארגונים
    • ייעוץ לעסקים בבעלות משפחתית
    • חברות היי-טק
    • ייעוץ ארגוני וניהולי למשרדי בוטיק (רו"ח, עו"ד)
    • ייעוץ ארגוני-ניהולי לחברות עסקיות​
  • בינה מלאכותית – AI
    • תהליך ייעוצי להטמעת AI
    • שאלון מוכנות הארגון לעידן הבינה
    • לומדת AI באחריות
    • מאמרי נוגט AI
  • חרבות ברזל
  • סדנאות וקורסים
    • הקונצרט הארגוני – תקשורת אפקטיבית וניהול קונפליקטים
    • תכנית עבודה שנתית – כלים ומיומנויות​
    • קליטה וחניכה של עובד חדש
    • פיתוח מנהלים ומנהיגות
    • יעדים ומדדים – מה שלא נמדד לא מנוהל
  • נוגט-ידע
    • פרסומים
    • תורת הארגונים
    • מאמרים
    • משפטי השראה
    • הטיפ השבועי
    • משבר נגיף הקורונה
  • ספר תורת הארגונים
  • יצירת קשר

קמפיין 'אברהם'

כחלק מניהול קריירה, פעמים עובדים מוכנים לעבוד גם בשכר נמוך מהמקובל בענף, או לוותר על תנאים שהיו מקבלים במקומות עבודה אחרים, כדי לעבוד בחברה שנתפסת כנחשקת – בעלת מיתוג מעסיק גבוה.

מיתוג מעסיק (Employer branding) מתייחס לתפיסה ולמוניטין של הארגון כמעסיק נחשק – כמקום שטוב לעבוד בו, בעיקר בעיני העובדים ומועמדים פוטנציאליים. חברות נחשקות הן בעלות רמה גבוהה של הצעת ערך ייחודית לעובדים. ערכן במהותן.

בעת בה חברות מתחרות על גיוס עובדים בכלל ועל טאלנטים בפרט ומשקיעות בחשיבה יצירתית לצד תקציבי פרסום נדיבים, חברה הממותגת כחברה איכותית שכדאי להיות חלק ממנה, תקבל יותר פניות איכותיות הן כהיענות לתפקיד ספציפי והן כפניות יזומות ממועמדים פוטנציאלים ששמעו על מוניטין החברה ועל התרבות הארגונית שלה ורוצים גם להשתייך למותג מנצח.

על כך בפרשת השבוע, פרשת חיי שרה שם נאמר:

"וַיֹּאמַר: עֶבֶד אַבְרָהָם, אָנֹכִי" (בראשית כ"ד, ל"ד)

אליעזר מצהיר זאת בתחילת דבריו לתיאור שליחותו.

נשאלת השאלה,

מה טעם הכרזה זו? יתר על כן, בהמשך דבריו אליעזר מוסיף ומפאר את אברהם: "וַיהוָה בֵּרַךְ אֶת אֲדֹנִי, מְאֹד" (ל"ה) // "וַתֵּלֶד שָׂרָה אֵשֶׁת אֲדֹנִי בֵן, לַאדֹנִי" (ל"ו) // "וַיַּשְׁבִּעֵנִי אֲדֹנִי" (ל"ז) ועוד. מדוע?

נשיב,

על פי פירוש ענייני הפרשה, נראה כי אליעזר מסביר למשפחתה של רבקה, נושא שלא היה מקובל עד אז בחברה הרכושנית (שהתבטאה למשל בלהיטות של לבן לממון) – אברהם היה כל כך אהוב ורצוי לבריות שאנשים הסכימו להיות עבדים ושפחות שלו גם ללא תשלום – העיקר להיות בסביבתו. וזה המסר של אליעזר – אני גאה להיות עבד אברהם מרצוני החופשי ובחינם.

דוגמא נוספת לכך היא הגר אשר לפי המדרש הייתה בת פרעה, לאחר שפרעה ראה את הניסים שהיו לשרה – אמר כי עדיף שהגר תהיה שפחה אצל אברהם ולא גבירה במצרים.

עוד דוגמא היא תמנע, "וְתִמְנַע הָיְתָה פִילֶגֶשׁ, לֶאֱלִיפַז בֶּן-עֵשָׂו" (ל"ו, י"ב) רש"י – להודיע גדולתו של אברהם כמה היו תאבים לדבק בזרעו. תמנע בת אלופים הייתה שנאמר: "וַאֲחוֹת לוֹטָן, תִּמְנָע" (ל"ו, כ"ב) ולוטן היה מאלופי שעיר "אֵלֶּה, אַלּוּפֵי הַחֹרִי: אַלּוּף לוֹטָן" (ל"ו, כ"ט) אמרה: "אם איני זוכה להינשא לך הלוואי ואהיה פילגש". עפ"י המדרש: "ולמה לדרוש ולומר ותמנע הייתה פילגש, אלא שבאו חכמינו ז"ל להודיעך כמה כח שבח האבות, כי בת מלכים היתה רוצה להדבק בזרעו של אברהם אבינו" (בראשית רבה פ"ב, י"ד).

אליעזר כעובד מרוצה משמש בפסוק זה כפרזנטור 'הקמפיין השיווקי' של מותג  'אברהם' כדי לעורר בלבן ובתואל רצון להסכים שרבקה תעזוב את ביתה ומשפחתה למען עתיד טוב יותר – שהיה מבוקש על ידי הכל – שהרי אברהם הוא 'מותג מנצח'.

באופן דומה, נראה כי מיתוג מעסיק חשוב יותר מתנאי שכר לעובדים, אך יש לזכור כי מיתוג מעסיק הוא בהחלט לא רק קמפיין. בבסיסו טמונה אסטרטגיה עסקית שבאה לידי ביטוי הלכה למעשה בתרבות הארגונית ובפעולות היומיומיות בארגון. מיתוג מעסיק גבוה יישמר לאורך זמן רק אם תהיה הלימה בין התרבות הפנים-ארגונית והמותג החיצוני. החיצוני ישקף את הפנימי ולהפך. כפי שראינו אצל אליעזר לעיל, עובדים שטוב להם במקום העבודה ישמשו כפרזנטורים הכי אמינים של המותג, הם ישקפו ויקרינו נאמנה את פנימיות הארגון גם לאחרים, שכן כפי שציין מנכ"ל זאפוס טוני הייש: "התרבות הארגונית והמותג הארגוני הם שני צדדיו של אותו המטבע".

שיתוף
  • LinkedIn
  • Facebook
« הקודם
הבא »
השארת תגובה

ביטול

להזמנת הספר תורת הארגונים

להזמנת הספר לחץ כאן

ליצירת קשר

נייד: 052-400-8646

דוא"ל: galia@nugat-strategies.co.il

ליצירת קשר

נייד: 052-400-8646

דוא"ל: galia@nugat-strategies.co.il

יצירת קשר

חפשו אותנו גם ב...
  • Facebook
  • LinkedIn
חפשו באתר
נבנה על ידי אתריוני
כל הזכויות שמורות ל © Nugat Strategies 2023
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס