הקודם
הבא

פיתוח מנהלים ומנהיגות

אנשי מקצוע רבים, אנשים מצוינים ומקצוענים בתחומם, מתמודדים עם אתגרי ניהול רבים אשר בפועל מעולם לא הוכשרו לכך באופן פורמלי. ללא ספק ניהול דורש תשומות רבות, החוכמה היא, ללמוד לעשות את זה נכון ואף ליהנות מכך.
הסדנא  עוסקת בחיזוק הזהות הניהולית ובבניית שדרת מנהיגות למנהלים המעוניינים לנהל, ליהנות ולהצליח (!), תוך שימוש במיומנויות, כלים, שיטות וידע ולא רק אינטואיציה. 

הסדנא ייחודית, דינמית וחווייתית, מעשירה ומהנה כאחד, מעניקה מענה לאתגרים עימם מתמודדים מנהלים בשגרה היומיומית וממנפת את הידע והניסיון הקיים לרווחיות החברה.

קהל יעד: מנהלים ותיקים, מנהלים חדשים, עתודה ניהולית.

מטרות:

מטרות:

ידע, כלים ומיומנויות לרבות פתרונות מעשיים, לשיפור הביצועים. פיתוח והעצמה של מיומנויות הניהול, הגישה החיובית, וגיבוש המנהלים בארגון.

נושאים:

(הסדנא בנויה באופן מודולרי. תוכן הסדנה יותאם לצרכים הייחודיים של המנהלים בחברה, תוך מענה מקיף ודגשים לצרכים ספציפיים).

  • ואז יום אחד אתה הופך להיות מנהל – גיבוש והעצמת הזהות הניהולית: ניהול כגישה, פרופיל המנהל, אחריות לעומת אחריותיות, המנהל כמנטור, מהי מנהיגות?, איזה מנהל אני?

  • אני והצוות – הנעה והנאה:  מיומנויות ניהול עובדים (פיתוח, ניהול וגיבוש): חברי הצוות שלי, איך מגבירים מוטיבציה ושביעות רצון בקרב עובדים?, ניהול באמצעות חוזקות.

  • אני והצוות – אנחנו כצוות: עבודת צוות אפקטיבית: מאפייני צוות מצטיין, ממה עובדים הכי מתוסכלים?, דרכים להגדיל את האפקטיביות של עבודת הצוות. 

  • ניהול מצבי קונפליקט והתמודדות עם התנגדויות: עיקר אתגר העבודה עם ממשקים טמון ביחסים הבינאישיים, נכיר מודל סגנונות התמודדות במצבי קונפליקט ונדון בפתרונות ובדרכי התמודדות עם מצבים הנתפסים כקונפליקטואליים בחיי היומיום, באופן שיאפשר , להוריד את רמת החיכוך וליצור אווירה טובה וחיובית.

  • ניהול אפקטיבי של שינויים במציאות משתנה: VUCA עידן אי ודאות, זמישות, ניהול והסתגלות לשינויים, איך אני מגיב לשינויים?, כלים ושיטות לניהול שינויים ודרכים להתגבר על אתגרים והתנגדויות.

  • הקונצרט הארגוני: שיתופי פעולה אפקטיביים בעבודת הממשקים בחברה, משמעות שתוף פעולה ואי שתוף פעולה בארגון, אתגרים ניהוליים בין ממשקים – איך מתמודדים?

  • שירות פנים ארגוני: – שיתופי פעולה אפקטיביים בעבודת הממשקים בחברה במיקוד על שירות פנים-ארגוני, לרבות מודל תמיד כן! עקרונות השירות הפנים ארגוני, חמישה מפתחות לשירות פנימי מעולה, אתגרים בשירות הפנים ארגוני כיום ופתרונות / מיטיגציה, גיבוש עקרונות לאמנת שירות פנים ארגונית.

  • ניהול זמן – – Plan your work – Work your plan – כלים ומיומנויות לשיפור האפקטיביות האישית, הניהולית והמערכתית וכתוצאה להגביר האפקטיביות במיוחד בתקופות מאתגרות מחד וכן את תחושת השליטה והמסוגלות של העובדים גם בזמני עומס מנגד. נדון, בין היתר בפרדוקס העידן המודרני, הזמן כמשאב, תפישת זמן ריאלית, תכנון מבוקר (תעדוף, חשוב-דחוף, האצלת סמכויות, הערכות זמנים, ניהול-התנהלות, יעילות אפקטיביות ועוד).

  • ניהול על פי יעדים: חשיבה תוצאתית , MBO, סוגי יעדים וסוגי מדדים, מודל SMART.

  • שיפור ביצועיםעבר-הווה-עתיד: תחקיר והפקת לקחים, המחלקה היום – עוצמות ותחומי טעוני שיפור.

  • אני הסקיפר – מודל לקבלת החלטות מושכלת: המניע לכל פעילות ארגונית הוא החלטה. לכל החלטה יש משמעות, השלכות, סיכונים והזדמנויות. בסדנא נציג מודל המסייע להגיע להחלטות מושכלת במציאות כל כך מורכבת, ונגלה את הסוד העיקרי לקבלת החלטות טובות.

  • גיוס עובדים למנהלים שאינם מתחום המש"א אינטואיציה או החלטה מושכלת: מודל בן 4 שלבים לגיוס עובדים ע"י מנהלים מקצועיים שאינם מתחום משאבי אנוש. כמו כל תהליך ארגוני, גם את תהליך הגיוס יש להגדיר ולנהל כתהליך כולל, החל מהגדרת הצורך וכלה בקליטת העובד בחברה.

מספרים על הסדנא // התהליך…

  • “סדנא מעולה שתרמה לי הרבה, נתנה לי מסגרת לדברים שאני עושה. הגדירה לי נושאים לשפר למשל האצלת סמכויות התחלתי בעקבות הקורס. היה מעניין למדתי דברים חדשים“ (אורן)

  • “חידד ומיקד לי את חשיבות עבודת צוות, ניהול המשאב האנושי ויחס אישי” (אריאל)

  • “נתן לי כלים להתנהלות מול העובדות ומול ההנהלה. כל דבר בניהול הוא מאזניים – עובדים מול ההנהלה, עובדים מולי, עובדים מול עבדים – נדרש לאזן בין הדברים“ (שני)

  • “סדנא מעולה, הרבה כלים. הועשרתי גם מהניסיון הניהולי מכולם – מהפורום עצמו. כלים וגישה לרתום את המנהלים לצרכים של הצוות" (קארין)

  • "חשוב להמשיך ולמנף את הסינרגיה בין המנהלים. מאד אהבתי את התרגול והסדר שהובאו לסדנא" (חיליק)

שיתוף
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב facebook
Facebook